Jsou to architekti módy v ulicích. Pomáhají lidem vybrat přesně to, co je pro ně nejlepší a s úsměvem na tváři jsou symbolem lidského kontaktu mezi zákazníkem a Footshopem. Proto jsme se rozhodli představit ti store crew z našich prodejen. V prvním díle jsme zavítali do Footshopu Na Příkopě.
Prodejnu Na Příkopě jsme otevřeli v Praze jakou druhou, turističtější a prémiovější alternativu pro kultovní, ale ne tak frekventovaný spot ve Vnitroblocku. O specifičnosti prodejny v historické budově Živnobanky na nákupní třídě centra metropole vědí svoje manažer obchodu David a jeho pravá ruka Eka, kterou budeš znát, pokud tě cesta do našeho obchodu zavedla od jeho otevření alespoň jednou. Kdo byl jejich nejslavnější zákazník a jaký největší omyl se jim v práci přihodil?

Jaká je vaše nejvtipnější příhoda z prodejny?
Eka: Byl večer, poloprázdný obchod. Najednou vejde mladá slečna a zjevně má nějaký cíl. Sebevědomě se vydala směrem k pokladně, u které naše kolegyně pracuje se zákazníkem. Matuš a já jsme ji klasicky odchytili s otázkou, jestli jí můžeme nějak poradit. Holka se zeptala: „Můžu si tady vytisknout fotky?“ Tak jsme ji zkusili vysvětlit, že fotky netiskneme. Ona se ale nedala: „Nad vchodem máte přece napsáno Fotoshop.“ Když jsme ji obeznámili s realitou, slečna se beze slova otočila a odešla.
David: Jednou k nám přišel starší Američan s obrovským psem. Kdyby se ten pes postavil na zadní, tak byl normálně vyšší než já. Pán si zkoušel boty a ten obr si tam chodil po prodejně jak se mu zachtělo. Nakonec se jeho páníček rozhodl, že si koupí Vapormaxy a ptal se mě, jestli bereme dolary. Řekl jsem mu, že bohužel v hotovosti přijímáme pouze eura a české koruny. Tak divně se podíval, podal mi vodítko i se psem a šel si vyměnit peníze. Vrátil se asi tak za 15 minut a já mezitím obsluhoval zákazníky, zatímco jsem držel na vodítku největšího psa, kterého jsem kdy viděl.
Z jakého prodaného kousku jste měli největší radost?
Eka: Velkou radost mám ze všech prodaných kousků, u kterých poznám, že je člověk dlouhodobě hledal a konečně našel. Když je na očích poznat, že je z toho opravdu šťastný. To je nejlepší.
David: Nejvíc mě naplňuje prodávat věci, které bych si sám koupil a líbí se mi. Konkrétně asi Heron Preston, pufferky, nebo accessories.


Máte nějakou konkrétní značku nebo model, který máte v srdíčku a rádi se o ní zákazníkům rozpovídáte?
Eka: Nejvíc mě baví prodávat CDG a ACW*. Mám ráda nejen oblečení a doplňky, které od nich nabízíme, ale celkově příběh obou brandů a postoj designérů.
David: Budu se trochu opakovat, každopádně mezi moje oblíbené značky, které nabízíme, patří určitě PLEASUERS a Heron Preston. Jsou to zároveň brandy, které mě baví nejvíc prodávat a sdílet jejich background se zákazníkem.
Jaký největší omyl se vám v práci stal?
Eka: Jednou když už bylo po zavíračce, a po 4 náročných dnech v práci, jsem spočítala peníze v pokladně. Místo toho, abych dala odpočítaný cash v obálce do trezoru, vyhodila jsem ho koše. Pak jsem ty peníze nemohla najít. Naštěstí jsem se nakonec ve svém panic modu zorientovala a všechno dobře dopadlo.
David: Jednou jsem obsluhoval paní, která měla pouze levou nohu a já jí podal na vyzkoušení pravou tenisku. Byl to trapas, ale oba jsme se dost zasmáli, paní byla v pohodě.
Kdo byl váš nejslavnější zákazník?
David: Slavných zákazníků už jsme tu měli spousty, ale jednou jsem obsluhoval Orlanda Blooma během jeho natáčení v Praze. Byl fajn a měl s sebou kromě asistentů i roztomilého pudla.
Eka: Nejznámějším byl asi ten Orlando Bloom. Jak už řekl David, vždycky přišel i se svým cute psem. Byl u nás i Liam Hemsworth s přítelkyní.
Kdybyste mohli s neomezeným budgetem upravit prodejnu podle sebe, jako jednu věc sem umístíte?
Eka: Pro mě osobně dnešní době a sneaker kultuře víc odpovídají moderní prostory. Proto, i když je historická budova Živnobanky krásný unikát, pustila bych se do celkové modernizace.
David: Ačkoliv nijak nepodporujeme hazard, rád bych měl na prodejně
sneaker machine, kde by si mohli lidi zkusit vyhrát nějaké hot limitované deadstocky.
Co nejradši děláte, když nejste v práci?
Eka: Ráda chodím na procházky a do kaváren. Hlavně na jaře a v létě.
David: Jelikož v práci výhradně komunikuju a mluvím se zákazníky, ve volnu rád mlčím. Sem tam si přečtu nějakou knížku, nebo si zahraju Playstation.
A nakonec chci od vás jeden důvod, proč by si lidi měli vybrat prodejnu před e-shopem.
David: Určitě u nás zažijou správnej sneakerhead vibe. Je tu fajn hudba a skvělá atmosféra, kterou na webu nedostaneš.
Eka: It’s a vibe. Na e-shopu to není a asi nikdy nebude. Příkopy is a vibe.

Příkopy is a vibe.
Eka
Příště se můžeš těšit na rozhovor se store crew z Budapešti. A pokud chceš pokračovat v seznamování se s lidmi Footshopu hned teď, přečti si rozhovor se ženami, které u nás pracují. Mimo jiné se tam znovu potkáš s Ekou.
- Slavné letní festivaly, které definovaly podobu festivalové módy - 11. 5. 2023
- 4 horké letní trendy 2023, které obuješ i oblečeš - 11. 5. 2023
- Léto musí hořet - 10. 5. 2023