Brand Dr. Martens je pro všechny, co mají svůj vlastní osobitý styl a zároveň sdílejí jednotného ducha. Pro všechny autentické postavy, které si za něčím stojí, které mají potřebu sebevyjádření, které jsou odlišné. Díky jednoduchým siluetám dostávají jeho nositelé možnost převzít “martensky” jako součást jejich vlastního individuálního a velmi osobitého stylu.
Po praktické stránce jsou díky jejich slavné odolnosti a pohodlí ideální pro nemilosrdný svět koncertů, festivalů a pouliční módy. V neposlední řadě jsou na emoční úrovni symbolem postoje a síly. To jsou Dr. Martens boty tak, jak je známe dnes, ne vždy to ale bylo takhle. Původně to byla skromná pracovní obuv, která dříve našla uplatnění i například v zahradnictví. Jak se tedy tyto boty proměnily v jednu z kulturně nejdůležitějších značek dnešní doby? Je to jedinečný příběh, který začal už v roce 1901.
V šedesátých letech – v desetiletí, kdy se zrodily Dr. Martens jako takové – došlo k nebývalé vlně změn, nových myšlenek, kulturních otřesů a nakonec sociální revoluce. Tato radikální atmosféra byla také svědkem extravagantní a často “exotické” módy. Dr. Martens tak v takovém případě vypadal spíše jako krok zpět, protože tyto boty nosila převážně pracovní třída.
Rok 1970 pak bylo desetiletí punku, glamu a rané gotiky. Dr. Martens se v tom období začalo objevovat nejen na nohou pošťáků, ale i na nohou nastupujících subkultur v samém srdci nové generace v Británii. V roce 1990 pak grunge obrátil vzhůru nohama mainstreamový hudební svět a spolu s sebou vzal i Dr. Martens. V té době už dávno probíhala “adopce” těchto bot v USA.
Silueta 1460 už nebyla pouhá bota. Stala se symbolem subkultur od emo, přes hardcore po nu-metal. Symbolem pro festivaly po celé Británii a Spojených státech. Znakem rebélie. A její příběh pokračuje dál.
- adidas ZX 10,000 Schokohase a čokoládové pralinky na hranici zákona - 8. 5. 2021
- Dr. Martens – boty, které mají názor - 5. 5. 2021
- Objev nové udržitelné místo na Footshopu - 25. 3. 2021