Po devíti letech měníme své logo. Běh, který nás dostal od dlouhodobě ikonické siluety tenisky s vtisknutým nápisem Footshop až k finálnímu návrhu z dílny Studia Najbrt, rozhodně nebyl žádný sprint. Nad novou vizuální identitou jsme se rozhodovali ne měsíce, ale celé roky, kdy nám bylo jasné, že je třeba naše původní logo, z mnoha praktických i estetických důvodů, nahradit.
Ať to zní jakkoliv klišovitě, už zkrátka nejsme jenom obchod s oblečením a teniskami, ale čím dál tím více rozmanitá platforma poskytující tvůrčí prostor umělcům nejen z prostředí módy a streetwearu. Tuhle rozmanitost jsme chtěli demonstrovat také naším logem. Chtěli jsme větší jednoduchost, ale zároveň hravější prostředí. Chtěli jsme zachovat náš mindset, ale vnitřně i navenek se posunout o další úroveň dál. Naše požadavky maximálně naplnil koncept z dílny grafického Studia Najbrt, které se mnohem více než o logo, postaralo o dynamickou identitu našeho obchodu, skrývající nekonečné množství variant a využití.
“Šlo o to zachytit určitou spontaneitu a bezprostřednost jako hodnoty, které současná generace digitální okamžitosti staví nad dokonalost. Street smart drzost, se kterou můžete něco škrtnout, na něco se podepsat, ale zároveň to jen punkově nenegovat, ale s jistým infantilním optimismem vytvořit něco rozverně nového. A částečně svého – tak jako je dnes každý zvyklý na kustomizaci a algoritmem servírovaný osobní playlist. To jsou ty čáry. Jsou ale podložené disciplinovaným řemeslem, expertízou, stabilitou samotného systému písma, který musí fungovat. K tomu slouží i námi vytvořené custom písmo Foot Medium,” komentuje svůj sebevědomý počin Studio Najbrt.
Hlubokou úlevu, zažívá také CEO a zakladatel Footshopu Peter Hajduček, kterého téma změny vizuální stránky provázelo posledních několik let vždy alespoň jednou za kvartál: „Moje vnitřní přesvědčení říká, že toto logo má vše, co od nového loga potřebujeme. Zaměření se na prémiovější a exkluzivnější sortiment, zároveň logo využitelné pro tvorbu vlastních produktů. V posledních letech jsme prošli několika neúspěšnými pokusy na změnu loga, díky čemuž jsem do projektu vstupoval poměrně skepticky. Tato spolupráce ale pro nás všechny byla ukázkou velké profesionality Studia Najbrt, které se během krátké doby naladilo na naše představy a dokázalo ztvárnit to, co jsme my uměli popsat jen slovy.“


Navenek se tedy měníme, uvnitř se zase posouváme, což předesíláme v souvislosti s rokem 2021, kdy ve velkém oslavíme své první kulatiny.
To, jaké všechny varianty v sobě nové logo Footshopu skrývá, zjistíš během následujících týdnů, měsíců a možná let. Prostředníkem ti budou naše vlastní kolekce, spolupráce se značkami, ale i vizuály na internetu, na prodejnách, či jako součást rovněž dynamických a inspirativních městských ulic.
- Slavné letní festivaly, které definovaly podobu festivalové módy - 11. 5. 2023
- 4 horké letní trendy 2023, které obuješ i oblečeš - 11. 5. 2023
- Léto musí hořet - 10. 5. 2023